• 0
 ≫ 

Kontroverze na mrežama oko KFC reklame koju ljudi ne mogu da prestanu da gledaju

 ≫ 

KFC, jedan od lanaca brze hrane prisutnih širom sveta, nedavno je počeo emitovanje nove reklame koja je izazvala veliko interesovanje, ali i buru reakcija i komentara. U jednome se većina slaže, a to je da je produkcija vrhunska i da u njoj ima nešto zbog čega mnogi ne mogu da prestanu da je gledaju.

  • 0
kfc Foto: Shutterstock

Svima je manje-više poznato da je brza hrana loša vest za naše zdravlje i da je treba izbegavati ili minimizirati. Baš iz tog razloga lanci brze hrane retko se u reklamama bave svojim proizvodima, jer tu nemaju baš čime da se pohvale. Međutim, ljudi vole brzu hranu, jer je uglavnom i napravljena tako da bude adiktivna (tera vas da jedete još više), pa se brendovi brze hrane kada je marketing u pitanju više fokusiraju na tzv. „brand awareness“ kampanje, koje treba da uvećaju prepoznatljivost brenda na tržištu. Ta prepoznatljivost je ono što usmerava potrošače kada biraju između brendova.

Kada su u pitanju ovakve kampanje veliki brendovi obično ne štede na parama, pa su produkcije često vrlo skupe, ali zato i efektne. Takva je i najnovija KFC reklama, koja je izazvala veliku pažnju među gledaocima, a neki čak kažu da prosto ne mogu da prestanu da je gledaju…

Kreatori reklame su izmaštali distopijsku viziju sveta koji bi mogao nastati u budućnosti kao posledica široke primene veštačke inteligencije. To je svet u kome više niko ne može da razazna šta ili ko zaista postoji, a šta je produkt veštačke inteligencije. Kratori reklame su očigledno imali na umu mladu generaciju, koja oseća veliku nesigurnost u pogledu budućnosti koju je danas, čini se, teže zamisliti nego ikada pre. Na kraju reklame dolazi poenta, odnosno završni slogan: „Verujte u pile!“ (Believe in chicken).

Ova nova KFC rekalama je izazvala buru komentara na mrežama. Ono oko čega se svi slažu je da je produkcija vrhunska, a scenografija, muzika i ples bez greške. Hvale je čak i oni koji nikada ne jedu KFC. Međutim, ono što je zanimljivo su kontroverze koje su se pojavile u delu javnosti koji se protivi brzoj hrani, a naročito među ogorčenim protivnicima mesne industrije – veganima. Ovaj deo javnosti počeo je da iznosi svoja tumačenja KFC reklame i ona su urnebesna:

Ovu reklamu je osmislio prikriveni vegan koji se infiltrirao u KFC i nagovorio ih da ovo naprave nadajući se da će to odvratiti ljude od toga da jedu piliće…

Što više gledam ovu reklamu to mi postaje očiglednije da ju je napravio neki vegan angažovan od strane KFC-a:

  1. Ona opisuje distopijski svet sličan onome kako neki vegani doživljavaju svet u kome mesna industrija uništava životinje, ljudsko zdravlje i našu planetu
  2. Na asfaltu u jednoj sceni reklame je plakat na kome piše „WTF“ što je skraćenica aktivističke organizacije za prava životinja („We The Free“)
  3. Na kraju reklame pevac je na pijedestalu i svi igraju oko njega veličajući ga kao predivno biće, a to je način na koji vegani doživljavaju sva živa bića

Sve ove skrivene poruke izgleda da nije primetio poslodavac iz KFC-a.

Možda KFC priprema svoje mušterije da počnu da razmišljaju o plant based alternativama pre nego što se potpuno transformišu u zombije?

OMG, shavatio sam! Pile (pevac) je na postolju pokušavajući da kaže ljudima da nijedna životinja ne želi da bude pojedena. Ljudi koji plešu oko njega predstavljaju prosečne ljude koji ne mogu da povežu ono što jedu sa time kako to dospeva na njihov tanjir. Bez obzira koliko se trudilo pile ne može da prenese tu informaciju, jer ga ljudi ignorišu nastavljajući bezumno da plešu nesvesni posledica onoga što rade…

Ovo je stvarno uznemirujuće…lik pevca (pileta) poziva ljude da ubijaju i jedu pripadnike njegove vrste?!

Verujte u piliće koje ste ubili? Verujte u piliće koji će vam doneti ptičji grip?

Oni plešu zombi ples, zar ne? Svi znamo da zombiji nemaju mozak, ne mogu samostalno da misle i samo besciljno prate druge…

Kakvo je vaše mišljenje i kako se vama čini ovaj poslovni potez KFC-a?

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Plantbased.rs Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari