• 0
 ≫ 

Folksvagen konačno najavio: Uskoro u vozilima inovativna veganska koža od konoplje

 ≫ 

  • 0
Volkswagen, Folksvagen, kola, auto, fabrika, kompanija, logo Foto: Tanjug/AP

Nemački proizvođač automobila Folksvagen je objavio da razvija vegansku alternativu materijalu koji se do sada masovno koristio u enterijeru automobila, a to je je koža. Automobilski gigant je sklopio partnerstvo sa startup-om Revoltech GmbH kako bi kreirao vegansku alternativu koži proizvedenu od 100% biljne sirovine, tačnije od industrijske konoplje. Ovaj novi materijal, zaštićen pod nazivom LOVR, trebalo bi po planovima da se nađe u Folksvagenovim modelima od 2028. godine. U pitanju je rešenje za enterijere automobila koje ispunjava istovremeno i uslov da je održivo, ali i da nije bazirano na surovosti prema životinjama. Pomenuti inovativni materijal će se proizvoditi od sirovina lokalne industrije konoplje, koristeći njene ostatke, što je dodatni plus u smislu održivosti projekta.

Odgovor na porast tražnje za ekološki orijentisanim proizvodima

Ovo partnerstvo sa proizvođačem veganske alternative koži, deo je Folksvagenove „Accelerate“ strategije, koja je kao prioritete postavila podsticanje inovacija koje ispunjavaju kriterijum održivosti, a sve kao odgovor na sve veću ekološku osvešćenost kupaca koji zahtevaju adekvatne proizvode. Direktor strategije u Folksvagenu je naglasio da je kooperacija između njegove firme i inovatora Revoltech-a dobar primer toga kako svi profitiraju kada svoje snage udruže inovativni startup-ovi i etablirane kompanije.

CEO Revoltech-a je uvođenje svog materijala LOVR nazvao revolucionarnim kako za dizajn enterijera automobila, tako i za ciljeve održivosti u automobilskom sektoru. Inače, naziv materijala LOVR je akronim od „leather-free, oil-free, vegan and residue-based“, što znači -bez upotrebe kože, bez nafte, bez surovosti prema životinjama i proizvedeno od ostataka iz industrije konoplje koji bi inače bili bačeni. Osim toga, ovaj revolucionarni materijal će biti moguće 100% reciklirati, a po potrebi i kompostirati kada dođe do kraja svog životnog veka.

PETA poziva sve proizvođače automobila da je vreme da pređu na veganske enterijere

Predstavnica PETE za korporativne projekte je ranije ove godine izjavila da su enterijeri za automobile u kojima se koristi vuna i koža, proizvodi u koje je „ugrađena“ surovost prema životinjama i štetni uticaj na planetu. Ona je istovremeno pozdravila sve veći broj kompanija koje nude veganski enterijer vozila kao standard.

Nažalost, luksuzni brendovi, kao što su na pr. Ferrari, Lamborghini i Bugati i dalje u svoje automobile ugrađuju životinjsku kožu. U svom izveštaju Peta je apostrofirala i brendove Folksvagen grupe, uključujući Audi, Seat i Škodu, kao nekoga ko još uvek koristi životinjsku vunu i kožu. Međutim, za razliku od njih, proizvođači kao što su Citroen, Mercedes-Benz ili Volvo, već imaju veganske opcije enterijera u standardnoj ponudi.

Šta je uopšte „veganski“ enterijer i zašto treba izbegavati kožu i vunu?

Veganski enterijer automobila podrazumeva da za njegovu izradu nije korišćen nijedan materijal životinjskog porekla, kao što su na pr. koža i vuna - ni za sedišta, ni za panele, upravljač ili menjač. Procenjuje se da se koža oko 35.000.000 krava godišnje ugradi u enterijere vozila u automobilskoj industriji, čineći je jednim od najvećih ko-finansijera stočarske i mesne industrije. PETA otkriva ono što većina nas ne zna, a to je da su za izradu enterijera standardnog automobila potrebne kože od 3 krave. Neka vozila zahtevaju čak i do 15 koža.

Kada je u pitanju vuna, ovce su selektivno uzgajaju tako da se favorizuju one vrste koje proizvode znatno više vune nego što je prirodno. Postoji mnogo dokumentovanih i snimljenih materijala u kojima se vidi kako se sa ovim, po prirodi krotkim životinjama, brutalno i nasilno postupa tokom šišanja vune, kada neretko dolazi do njihovog sakaćenja i povređivanja. Tako ošišana vuna se potom ugrađuje u sedišta i panele automobila, a ovce se kada prestanu da budu dovoljno „produktivne“ po merilima industrije vune rutinski šalju u klanicu.

PETA naglašava da je proizvodnja životinjskih materijala pogubna i za planetu osim što je surova prema životinjama. Nasuprot njima, veganski materijali, pa čak i oni sintetički, imaju znatno manji uticaj na okolinu, a pri tom su inovativni, često vrlo održivi i trajni.

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Plantbased.rs Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari