• 0

Kako će izgledati mesare budućnosti: Potrošači u Francuskoj uveriće se ovih dana

Iako se tokom poslednjih dvadesetak godina u Francuskoj prepolovio broj mesarskih radnji, izgleda da potrošači ipak neće u budućnosti morati da se odreknu mesa i mesnih prerađevina. Neki čak tvrde da ćemo imati priliku da jedemo još više „mesa“

  • 0
Pariz, Francuska, Ajfelov toranj, putovanje Foto: Pixabay/dnovac

Nije tajna da prodaja mesa u vodećim zemljama Evropske Unije opada. Mnogo je razloga, ali je ključno to što raste svest potrošača o svim lošim posledicama preterane konzumacije mesa i prerađevina – na zdravlje, na degradaciju okoline, klimatske promene, izumiranje životinjskih vrsta, kao i rast opasnosti od izbijanja epidemija zoonotskih bolesti (kao što je bio COVID 19 na primer).

Istovremeno, društvene mreže su učinile nemogućim dalje prikrivanje strašne sudbine i tretmana milijardi životinja u mesnoj industriji, pa tajni snimci sa industrijskih farmi i iz klanica sve češće isplivavaju u javnost. Jasno je da tako loš PR nijedna industrija na duži rok ne može da preživi bez posledica.

Ponuda i prodaja proizvoda na bazi biljnih proteina je u porastu

Potrošači traže alternative, pa je sve veći broj proizvođača alternativnih proteinskih proizvoda, odnosno biljnih ili plant based zamena za meso i mesne prerađevine. Upravo jedan od vodećih evropskih proizvođača mesnih alterantiva, španska Heura, ovih dana je otvorila prvu pop-up mesaru sa isključivo plant based proizvodima u okviru jednog od francuskih lanaca supermarketa.

Ovakav potez Heura objašnjava željom da se, nakon 3 godine uspešnog prisustva na francuskom tržištu, na ovaj način i direktno povežu sa svojim kupcima i osnaže vezu sa njima. Sa ponosom ističu da su Heurini proizvodi trenutno dostupni na preko 1500 prodajnih mesta u Francuskoj.

Inače, ove vesti o širenju plant based mesnih alternativa na francuskom tržištu dolaze nakon što je francuska vlada povukla zabranu za korišćenje „mesnih“ naziva za alternativne proizvode na bazi biljaka. Naime, nedavno donet zakonski predlog, koji je predvideo zabranu na korišćenje termina kao što su kobasica, burger, slanina i sl. za označavanje alternativnih proizvoda na bazi biljaka, odbio je francuski ustavni sud.

Najviše zakonodavno telo je presudilo da je predložena zabrana u koliziji sa odredbama EU o slobodnoj trgovini, pa je francuska vlada morala da je povuče. Ipak, stvari se tu verovatno neće zaustaviti, jer je očigledno da mesna i stočarska industrija u Evropi postaju nervozne pred sve većim rastom udela biljnih alternativa u prodaji mesa.

Prednosti korišćenja plant based mesnih alternativa

Heurin predstavnik za štampu objašnjava da je njihov cilj da učine da se potrošači ne osećaju da uskraćeno za ukuse na koje su navikli, kada odluče da smanje potrošnju mesa. Naime, njihovi proizvodi uključuju širok spektar alternativa: mleveno „meso“, komadiće „piletine“, burgere, pa i slajsovanu „šunku“.

Zamenom mesa i prerađevina biljnim alternativama, potrošači mogu u svojoj ishrani znatno da smanje udeo štetnih zasićenih masnoća, da potpuno eliminišu holesterol (koji biljni proizvodi ne sadrže), a da povećaju unos neophodnih vlakana (koje mesni proizvodi uopšte ne sadrže).

U Heuri kažu da su plant based alternative svestrano upotrebljive u kulinarstvu, pa su u okviru svojih pop-up mesara predvideli i demonstracije pripreme tradicionalnih francuskih mesnih jela ovoga puta sa biljnim alternativama.

Rešenje za problem mesa je da jedemo još više mesa!?

Još jedan od čuvenih svetskih proizvođača plant based mesnih alternativa „Impossible Foods“ je nedavno pokrenuo vrlo upečatljivu medijsku kampanju, koja je imala za cilj da preokrene narativ vezan za korišćenje biljnih alternativa. Naime, oni su očigledno shvatili da su kampanje koje se fokusiraju samo na prednosti korišćenja plant based proizvoda u odnosu na meso nisu dovoljno efikasne, upravo zbog toga što potrošači kada se odriču mesa imaju osećaj da su za nešto uskraćeni (što vole, na šta su navikli). A to svakako nije dobar osećaj.

Zato nova reklama za „Impossible“ meso poziva Amerikance da reše problem mesa „jedući više mesa“ (ali naravno Impossible mesa od biljaka). Ovako pokušavaju da okrenu narativ sa jedite manje mesa, na jedite više (biljnog) mesa. U reklamu su ubačeni i svi simboli američke fast food kulture, sa ciljem da se biljni proizvodi ne poistovećuju samo sa zdravijom ishranom, jer je nažalost u svesti mnogih ljudi biljna hrana jednako neukusna hrana.

Evo neobične „Impossible“ reklame za „meso“:

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Plantbased.rs Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari