Easy Jet odlučio: Za turiste nema više jahanja kamila ili poseta morskim parkovima
Izgleda da ni turisti nisu više ono što su nekada bili - daj da se provedem, ne pitam šta košta, niti koja je ekološka ili etička cena turističkih atrakcija koje obilazim…
Današnji turisti izgleda pokazuju sve više etičke svesti i ne žele da budu deo turističkih obilazaka čiji se sadržaj kosi sa njima važnim vrednostima. Osluškujući ove trendove turistički operateri će biti primorani da menjaju svoju politiku i programe. Tako je jedan od velikih i značajnih igrača na ovom tržišu, britanski Easy Jet Holidays, nedavno napravio hrabar i značajan korak u promeni svoje korporativne politike, usvajanjem vrednosti saosećajnosti prema životinjama.
Naime, ova turistička i avio kompanija je odlučila da u budućnosti neće u svoje aranžmane uključivati obilazak nijedne turističke atrakcije koja na bilo koji način uključuje iskorišćavanje životinja.
Ovaj potez britanske komapnije predstavlja veliku pobedu za prava životinja i simbolizuje prekretnicu ka saosećajnijim izborima prilikom planiranja putovanja. To je nešto što je očigledno blisko srcu sve većeg broja putnika kojima je etika bitna.
Nema više poseta zoo vrtovima ili morskim parkovima
Nova politika Easy Jet-a od sada zabranjuje prodaju ili promociju: morskih parkova, zooloških vrtova, poseta akvarijumima, jahanje životinja, predstave sa životinjama (bilo domaćim ili divljim). Drugim rečima, kompanija napušta promociju bilo koje aktivnosti koja uključuje korišćenje životinja koje se drže u zatočeništvu za zabavu ili transport turista.
Tako mušterije Easy Jet-a više neće moći na primer da jašu kamile u Egiptu ili gledaju predstave sa morskim lavovima na Tenerifama. U saradnji sa vodećim organizacijama za zaštitu životinja, Easy Jet je doneo odluku o tome da na ovaj način uskladi svoje korporativne vrednosti sa svojom sve više etički osvešćenom klijentelom.
Ova značajna inicijativa je deo šireg paketa društveno korisnih obaveza koje je kompanija preuzela, a koje uključuju i smanjenje bacanja hrane, transfer unutar aerodroma isključivo električnim vozilima, kao i edukovanje svojih hotelskih partnera o važnosti brige o pravima životinja.
Aktivisti za prava životinja međutim naglašavaju da, s obzirom na ove poteze Easy Jet-a, očekuju od kompanije još neke važne korake kako bi se zaista pozicionirala kao lider na polju odgovornih i etičkih putovanja. Ono što se zamera Easy Jet-u je što ponuda obroka na njihovim letovima i dalje uključuje veliki izbor jela na bazi životinjskih namirnica. Veliki korak bi bio kada bi i tu napravili napredak i opredelili se za etički prihvatljiviji i ekološki odgovorniji izbor hrane za svoje putnike.